Konfilktivabad Teemantid

Keefirivunts on pühendunud ilu ja vastutustundlikkuse ühendamisele, pakkudes teile ainult konfliktivabasid teemante. Me mõistame, kui oluline on teada teemanti päritolu – see tagab, et teie poolt valitud ehe ei ole ainult visuaalselt kaunis, vaid ka eetiliselt puhas.

Mis on Konfilktivabad Teemantid?

Konfliktivabad teemantid on pärit kaevandustest, mis ei rahasta relvakonflikte ega inimõiguste rikkumisi. Meie ettevõte töötab ainult usaldusväärsete partneritega, kes järgivad Kimberley protsessi nõudeid, tagades, et iga teemant on jälgitav ja konfliktivaba.

Kimberley Protsess

Kimberley protsess on rahvusvaheline algatus, mille eesmärk on tõkestada nn vereteemantide ehk konfliktteemantide kaubandust. Vereteemandid on teemandid, mis on kaevandatud konfliktipiirkondades, kusjuures nende müügist saadud tulu kasutatakse relvakonfliktide rahastamiseks ja inimõiguste rikkumiseks. Kimberley protsess loodi 2003. aastal vastusena kasvavale murele, et teemantikaubandus aitab kaasa vägivallale, ebaõiglusele ja ekspluateerimisele, eriti Aafrika riikides.

Protsess toimib sertifikaadisüsteemi abil, mis tagab, et liikmesriikidest pärit teemantide kaubandus on konfliktivaba. Iga teemantipartii peab olema varustatud Kimberley protsessi sertifikaadiga, mis kinnitab, et teemandid on kaevandatud ja kaubeldud vastavalt rahvusvahelistele eetilistele standarditele. Sertifikaat sisaldab teavet teemantide päritolu, kaal, väärtuse ja tee kohta alates kaevandusest kuni lõpptarbijani.

Kimberley protsessi raames töötavad koos valitsused, rahvusvahelised organisatsioonid ja teemantitööstuse esindajad. Selle eesmärk on mitte ainult lõpetada konfliktteemantide kaubandus, vaid ka tõsta teadlikkust teemantide päritolu olulisusest ja edendada vastutustundlikku tarbimist.

Tänu Kimberley protsessile on oluliselt vähenenud vereteemantide osakaal maailmaturul. World Diamond Council’i andmetel on praeguseks hinnanguliselt 99,8% maailma teemantivarustusest konfliktivaba. Selle edukuse taga on liikmesriikide pühendumus järgida protsessi nõudeid ja koostöö teemantide eetilise kaubanduse edendamisel.

Hoolimata Kimberley protsessi saavutustest, on väljakutseid endiselt. Kriitikud osutavad vajadusele tugevdada protsessi läbipaistvust ja vastutust, samuti laiendada selle ulatust, et hõlmata inimõiguste rikkumisi ja keskkonnamõju teemantide kaevandamisel. Seega jätkub töö teemantikaubanduse muutmiseks veelgi vastutustundlikumaks ja jätkusuutlikumaks.

Teemantide väärtusahel

Teemantide väärtusahel muutub järjest killustatumaks mida allavoolu liikuda. Viis kaevandusettevõtet toodavad suurema osa maailma toorest varustusest ja toore kaubandus on keskendunud mõnele üksikule sõlmpunktile üle maailma. Lõikamine ja poleerimine, mida samuti nimetatakse tootmiseks, toimub peamiselt India linnas Suratis, kus tegutseb tuhandeid erinevaid ettevõtteid. Ehtekaupluste jaemüük on veelgi killustunum, kusjuures pereettevõtted moodustavad enamus müügikohtadest.

Looduslikud teemandid tekivad siis, kui süsinikku rakendatakse tohutu surve all ja kõrgel temperatuuril sügaval maapõues. Teemandid pärinevad kahest tüüpi ladestustest. Primaarsed ladestused koosnevad tavaliselt vulkaanilisest kivimist nimega kimberliit “torudena”. Need ladestused kanti magma poolt maa pinnale. Sekundaarsed ladestused ehk alluuviaalladestused tekivad primaarsete ladestuste materjali erosiooni tulemusel ja sisaldavad teemante, mis on rännanud teatud vahemaa oma algsest allikast. Maapõues sügaval leiduvaid teemante kaevandatakse avakaevandamise ja maa-aluste meetodite abil. Alluuviaalkaevandamise meetodid hõlmavad kaevamist ja materjalide nagu muda, liiv või kruus sõelumist labidate või (mehaaniliste) sõeladega.

Maailma viis suurimat kaevandusettevõtet toodavad umbes kolm neljandikku kõigist maailma toortemantidest. Lõuna-Aafrika De Beers ja Venemaa Alrosa moodustavad umbes 50% maailma toodangust. Teised suured kaevandusettevõtted hõlmavad Austraalia Rio Tintot, Kanada Dominion Diamond Minesi ja Ühendkuningriigis asuvat Petra Diamondsit.

Teemantidel on kaks peamist funktsiooni: ehted ja tööstuslik kasutus. Veidi rohkem kui 50 protsenti kaevandatud teemantide mahust muutuvad kalliskivideks, kuid need moodustavad üle 95 protsendi koguväärtusest. Tänapäeval on enamik tööstuslikuks otstarbeks kasutatavaid teemante laboris kasvatatud teemandid. Kord kaevandatud, eraldatakse toortemantid tööstusliku kvaliteediga teemantideks ja kalliskivikvaliteediga teemantideks.

Kalliskivikvaliteediga teemante müüakse kas otse teemantide poleerijatele, mida nimetatakse Sight Holderiteks, või oksjonitakse maha. London, Moskva ja Antwerpen on peamised keskused toortemantide ostuks ja kaubanduseks.

Toorkivide muutmine valmiskivideks hõlmab nelja sammu: optimaalse lõike määramine, lõhestamine või saagimine toortemanti tükkideks lõikamiseks, bruting teemandi soovitud kuju andmiseks ja tahkude poleerimine. Kuigi lõikamine toimub paljudes riikides üle maailma, poleeritakse umbes 90% kõigist teemantidest väärtuse poolest praegu Indias, enamasti Surati linnas.

Pärast kivide lõikamist sertifitseeritakse need sageli sõltumatutes laborites, millest tuntum on Gemological Institute of America.

Poleeritud teemante müüakse ehtetootjatele, juveelikauplustele või teemantide müüjatele. Paljud juveelikauplused, eriti need, mis müüvad kihlasõrmuseid, ostavad poleeritud teemante otse, kasutades oma või kolmanda osapoole „seadjaid“, et paigutada teemandid valmistatud ehetesse. Antwerpen, New York ja Shanghai on olulised poleeritud teemantide müügikeskused ja paljud suured teemantidega tegelevad ettevõtted hoiavad nendes linnades oma kohalolekut. Kuid hiljuti on müügikoht nihkunud lähemale tootjatele Indias, kuna paljud India tarnijad on investeerinud oma müügi- ja jaotuskanalitesse.

Teemantitööstuse jaemüüki domineerivad eraettevõtted, sageli pereettevõtted. Suuremad tegijad nagu Tiffany & Co, Cartier, Signet ja Chow Tai Fook moodustavad umbes 30% tööstusest. Enamik jaemüüjaid on integreeritud erinevatesse väärtusahela etappidesse, alates tooreteemantide müügist kuni ehte disaini ja tootmiseni. Online-ehete müük moodustab umbes 5-10% kogu ehtemüügist, teemantehete osakaal oodatakse olevat sellest veidi kõrgem. Online-müük esindab tööstuses kõige kiiremini kasvavat kategooriat.